دفترچه امید بخش

سال تولید: ۲۰۱۲ / کشور سازنده: آمریکا / زبان: انگلیسی / ژانر: کمدی، درام، عاشقانه / رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: دیوید او. راسل(David O. Russell) / بازیگران اصلی: بردلی کوپر(Bradley Cooper)، جنیفر لارنس(Jennifer Lawrence)، رابرت دنیرو(Robert De Niro) / مدت‌زمان: ۲ساعت و ۲دقیقه

امتیازIMDb: امتیاز ۷٫۷از ۱۰ / امتیازRottentomatoes: امتیاز ۹۲از ۱۰۰

درباره فیلم دفترچه امیدبخش

معلم سابق مدرسه پس از گذراندن دوره درمانی در بیمارستانی روانی حالا به خانه بازگشته است و در تلاش است با پدر و مادرش زندگی عادی و بی‌دردسری را از سر بگیرد. در این حین، به فکر برقراری رابطه مجدد با همسر سابقش نیز هست. منتها طولی نمی‌کشد که با زنی به‌نام تیفانی آشنا می‌شود. زنی که به‌تازگی همسرش را از دست داده است و گرفتار افسردگی و مشکلات روانی شده است.

نظر مخاطبان و منتقدان راجع‌به این فیلم با موضوع بیماری روانی

دفترچه امیدبخش فیلم جالب و فکرشده‌ای است و در آن، به زیباترین شکل ممکن، مفاهیمی مثل «دیوانه‌بودن» یا «غیرعادی‌بودن» به چالش کشیده می‌شود. در واقع، تماشاگر همگام با داستان فیلم به این فکر می‌کند که داشتن بیماری روانی یا اختلال ذهنی چه معنایی دارد. آیا واقعا کسی که به چنین اختلالی مبتلاست راه برگشتی ندارد یا می‌توان امیدی برای رستگاری او متصور شد؟

نقش اصلی فیلم دفترچه امیدبخش (با بازی بردلی کوپر) به اختلال دوقطبی (افسردگی شیدایی/ Bipolar Disorder) مبتلاست. استیون اسکولزمن(Steven Schlozman)، روان‌درمانگر دانشکده پزشکی هاروارد، باور دارد رفتارها و حالات ذهنی معلم مبتلا به اختلال دوقطبی بسیار نزدیک به واقعیت است و سازندگان فیلم، در شخصیت‌پردازی او موفق بوده‌اند. نکته مثبت دیگر فیلم بازی تحسین‌برانگیز جنیفر لارنس در نقش تیفانی است. او به‌خاطر این ایفای نقش جایزه اسکار را در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن دریافت کرد.

خدمات درمانی ارائه شده

متخصصین و پرسنل حرفه ای

مشاوره هایی که تقدیمتان شد

  • آدرس : اهواز - خیابان آزادگان - خیابان 24 متری - بین دیده بان و شریف زاده - مجتمع شمخانی - واحد 10
  • تلفن تماس : 32234618-061
  • نمابر (فکس) : 32234618-061
  • پست الکترونیک : Info @ Navidemehr.ir