چرا مراقبت در منزل

سالمندان به عنوان بخشی از جمعیت که روز به روز در حال افزایش هستند، خانواده ها را ملزم به استفاده از خدمات پرستاری می کنند. این واقعیت است که افزایش سن، باعث کاهش عملکرد بدن می شود. پدیده سالخوردگی جمعیت در سطح جهان رخ می دهد و انتظار می رود كه تا سال 2025 ، 1.2 میلیارد نفر در سن 60 سال و بالاتر باشند كه بیش از 20٪ جمعیت جهان را شامل می شود. اگرچه سالمندان بیشتر تمایل دارند به طور مستقل زندگی کنند، اما اعضای خانواده و سرپرستان باید در مورد نگهداری از سالمندان و مراقبت های روزمره خود تصمیم های مهمی بگیرند. در بیشتر این مواقع ، مراقبین اصلی، فرزندان شاغل سالمندان هستند که زمان و توانایی محدودی برای ارائه پرستار سالمند بطور روزانه دارند.

اولین گزینه پیشنهادی برای بسیاری از سالمندان استخدام یک پرستار به منظور مراقبت از سالمندان در منزل است. اگرچه خدمات پرستاری در منزل نسبتا پر هزینه است اما در مقایسه با هزینه سایر مراکز نگهداری سالمند مقرون به صرفه تر است. در مورد استفاده از خدمات پرستاری در منزل می توان به روش های مختلف در هزینه های مراقبتی صرفه جویی کرد.

نکات مراقبت از سالمندان در منزل با پرستار

یک پرستار یا مراقب سالمندان به هر کس که قادر به ترک خانه نیست، کمک های پزشکی و غیر پزشکی ارائه می دهد. یک پرستار یا مراقبت در منزل در واقع یک کارشناس پرسناری یا کمک پرستار با مدرک بهیاری است که مراقبت های پرستاری را در خانه برای سالمند انجام می دهد.

به عنوان مثال، مراقبت های تخصصی شامل:

مراقبت از زخم، تنفس ، تراشه ، دیابت و مراقبت از کلوستومی و همچنین تزریقات و مدیریت داروها است. یک پرستار  یا مراقب در منزل علاوه بر مراقبت های روزمره زندگی، به دستور پزشک نیز برخی مراقبت ها را برای سالمند انجام می دهد. بدین ترتیب حضور پرستاران در منزل برای آنها مزیت هایی مانند کاهش با مراقبتی نسبت به محیط بیمارستان و همچنین احترام و بهبود وضعیت سلامت جسمی به همراه دارد.

روشهای مراقبت از سالمندان در منزل

یک مراقب برای مراقبت از سالمند در منزل خدمات غیر پزشکی برای سالمند انجام می دهد. این امور شامل  کارهای ساده نگهداری و نظافت منزل می باشد. خانه سالمند در مراقبت در منزل به عنوان یک واحد بهداشتی درمانی عمل می کند که پرستاران و مراقبین سالمند در فضای راحت و امن خانه خدمات درمانی و مراقبتی را به سالمند ارائه می دهند. در این نوع مراقبت به دلیل حضور در منزل به کمک سایر اعضای خانواده می توان حمایت و توجه، اطلاعات کافی را برای یک مراقبت موفق و با کیفیت فراهم کرد.

مراقبت از سالمندان در منزل و شرح وظایف :

1- کمک به رعایت نکات بهداشتی و فردی  سالمندان

2- تهیه غذا / نظارت بر رژیم غذایی در نگهداری از سالمندان

3- رسیدگی به دکوراسیون منزل

4- انجام پاره ای از امور منزل و خریدهای سالمندان

5- فراهم ساختن فضا و محیطی شاداب هنگام مراقبت از سالمندان

6- زندگی کردن در کنار سالمند و خوابیدن در منزل

7- حضور مداوم در زمان صبح ، نیمه روز ، عصرها در کنار سالمند

8- اقامت کوتاه یا دائم در منزل حین نگهداری از سالمندان

9- گذراندن تعطیلات آخر هفته حین مراقبت از سالمندان

10- فراهم ساختن اوقات  فراغت متنوع برای سالمند تحت مراقبت

ارزیابی نیازهای سالمند و دانستن تفاوت بین یک پرستار در منزل و مراقبت سالمند در منزل به شما کمک می کند تا هنگام نگهداری از والدین عزیز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. اقامت در خانه اغلب بهترین مکان برای سالمند است اما دریافت مراقبت با کیفیت در الویت قرار دارد.

 

خدمات درمانی ارائه شده

متخصصین و پرسنل حرفه ای

مشاوره هایی که تقدیمتان شد

  • آدرس : اهواز - خیابان آزادگان - خیابان 24 متری - بین دیده بان و شریف زاده - مجتمع شمخانی - واحد 10
  • تلفن تماس : 32234618-061
  • نمابر (فکس) : 32234618-061
  • پست الکترونیک : Info @ Navidemehr.ir